Hírkereső

Keresés

Brüsszel véget vet a megtévesztő politikai hirdetéseknek, Magyarországra külön odafigyelnek

Az Európai Bizottság új jogszabályokat javasolt a politikai reklámtevékenységekre, a választójogra és a pártfinanszírozásra vonatkozóan. Mindez része a brüsszeli testület demokrácia-védő csomagjának.

Hazai pártok körmére is nézhet az Európai Bizottság a politikai reklámtevékenységről szóló új javaslatával

Javaslatot mutatott be Vera Jourová uniós biztos, amellyel nyomán minden politikai reklám esetében egyértelműen fel kellene tüntetni, hogy politikai reklámról van szó, és például azt is, hogy ki és mennyit fizetett érte.

Új jogi csomaggal vigyázna a választások tisztaságára az Európai Bizottság

A tervek egyebek között érintik a politikai hirdetések átláthatóságát, de a politikai pártok finanszírozását is.

Karácsony háromszor annyit költött Facebookon, mint Dobrev, de ez sem volt elég a győzelemhez

Facebookon is kemény volt a kampány, a jelöltek és pártjaik mellett a pártokhoz hivatalosan nem kötődő oldalak is milliókért szórták a politikai hirdetéseket az előválasztás első fordulója előtt és alatt.

Schiffer András: Tart attól, hogy az ÁSZ megbírságolja a Fideszt?

A korábbi országgyűlési képviselő részletesen elmagyarázza, miből következik, hogy jelenleg Magyarország kormánya közvetlenül a Fidesz nevű kormánypárt érdekében helyez el politikai hirdetéseket.

A Facebook elnémította a politikai hirdetéseit kutató tudóst

A szakértők álszentnek tartják a közösségi oldal döntését.

Több külföldi újság visszautasította Orbán fizetett hirdetését, mert az „hadilábon állt az igazsággal”

Nem fogadható el olyan fizetett politikai hirdetés, amely ennyire szabadon bánik a tényekkel – így magyarázta a La Libre Belgique azt, hogy nem közölte le a magyar miniszterelnök hirdetését. Más lap annyit reagált, hogy nem fért össze a hirdetés az általuk képviselt értékekkel.

Több külföldi újság visszautasította Orbán fizetett hirdetését, mert az „hadilábon állt az igazsággal”

Nem fogadható el olyan fizetett politikai hirdetés, amely ennyire szabadon bánik a tényekkel – így magyarázta a La Libre Belgique azt, hogy nem közölte le a magyar miniszterelnök hirdetését. Más lap annyit reagált, hogy nem fért össze a hirdetés az általuk képviselt értékekkel.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Facebook véget vet a politikusokkal való kivételezésnek

Kiszivárgott médiajelentések szerint a Facebook rövidesen a politikai szereplőket is úgy kezeli majd a platformon, mint az összes többi felhasználót, az őket érintő különleges bánásmódot pedig eltörli.

A DK és a kormánypárti Megafon központ egy-egy hirdetését is letiltotta a Facebook

Nem felel meg a Facebook hirdetési szabályzatának – ezzel az általános tájékoztatással vált elérhetetlenné két fizetett politikai hirdetés is: Az egyik poszt Rákay Philipé volt, amelyet a Megafon egymillió forinttal támogatott meg, hogy minél több embert elérhessen, a másik a Demokratikus Koalícióé Dobrev Kláráról, a párt negyedmillió forintjából