Hírkereső

Keresés

Őrsi Gergely: Az agglomerációs forgalom nemcsak az utakat, hanem az életet teszi tönkre

Egy plusz villamosmegállóval indult, gyorsan a polgárháborúig jutott a beszélgetés a Margit körút forgalomcsillapításáról.

Bécsben mindenki fizet a parkolásért, egyre kevesebben használnak autót a városban

Az osztrák fővárosba 2040-ben már csak elektromos gépkocsik hajthatnak be. Offenzíva indult a napenergiára áttérésre a fűtés terén, új parkok épülnek. Interjú Jürgen Czernohorszky városi klímavédelmi tanácsnokkal.

A kormány aligha így képzelte a Lánchíd felújítását

A budapestiek másfél év után visszakapták a Lánchidat – feltéve, hogy busszal, taxival, motorral vagy biciklivel próbálnak rámenni. A gyalogosok előtt 2023 őszén nyitják meg a hidat, a személyautók előtt talán többé már soha. A kormány azzal a feltétellel adott 6 milliárd állami forintot a felújításba, hogy a híd csak 1,5 évig lesz lezárva a gépjárműforgalom előtt. A jelek szerint azzal nem számoltak, hogy nem csak a saját tulajdonú és kormányzati autók gépjárművek.

Forgalomcsökkentés: szinte kitiltják az autósokat Erzsébetvárosból

A változás január másodikától lesz érvényben a kerületben.

Kerékpárosklub: Várostörténeti hiba lenne visszaengedni az autókat a Lánchídra

Hamarosan befejeződik a Lánchíd felújítása, de a fővárosi önkormányzat még nem döntött a sorsáról. A Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint ha hosszabb távon úgyis kerékpárosbarát lesz a Lánchíd, akkor legyen inkább most.

Egy hétig székek és asztalok állnak be tíz parkolóhelyre a belvárosban

Kipróbálják, milyen az, ha a város nem csak a parkolásról szól, hanem mondjuk a minikoncertekről.

Három kerületben is 30 km/órás sebességkorlátozás jöhet

Készül egy Budapest egészére érvényes forgalomcsillapítási koncepció is.

Több fővárosi kerületben is jöhet a 30 kilométer/órás sebességkorlátozás

Forgalomcsillapítási tervet készít a fővárosi önkormányzat, őszre meglehet az átfogó stratégia, írja a Népszava.

Nem csak Terézvárosban vezethetnek be 30 km/órás sebességkorlátozást

Készül egy Budapest egészére érvényes forgalomcsillapítási koncepció is.

Rakpartlezárásnak hívják a fővárosi forgalomcsillapítás állatorvosi lovát

A legoptimálisabb megoldás társadalmilag talán nem túl drága, de az eddigi kedvezményezetteknek fájna, írja Juhász Mattias közlekedési szakértő a Telex Rakpartvita sorozatában.

Nem kell ide mindenkinek autóval bejönnie Erzsébetváros polgármestere szerint

Nyugodtan meg lehetne emelni a parkolási díjakat - mondta a városrész vezetője.

Csak az autósok járnak rosszul? Nem ilyen egyszerű a 30-as sebességkorlátozás hatása

Budapesten is szóba kerülhet, ami Európában egyre több városban vagy belvárosban valóság: a harmincas övezet. Eddig az derült ki, hogy kevesebb a halálos baleset és a zaj, javulnak az emberi kapcsolatok.

„Szeretném visszautasítani azokat a véleményeket, hogy közlekedési hátraarcot csinált a Városháza”

A napokban olyan, autós közlekedést javító döntéseket jelentett be a főváros vezetője, amin sokan kiakadtak. Lekapcsolt villamosbarát lámpaprogram, visszacsinált kerületi forgalomcsillapítások, taxik beengedése a Margitszigetre: mi történt a főpolgármesterrel? Interjú Karácsony Gergely közlekedéspolitikáért felelős főszakértőjével, Balogh Samu kabinetfőnökkel.

Több milliárdos bevételtől eshet el a főváros a 14 év alattiak ingyenes tömegközlekedésével

A főpolgármester csütörtöki bejelentése 272 922 gyereket érint a fővárosban és az agglomerációban, 854 636-ot országszerte összesen. Ha csak a budapestieket és az akörül élőket vesszük, a főváros majdnem egymilliárdos bevételkieséssel számolhat havonta.