Hírkereső

Keresés

Elon Musk sem tagadja, hogy van gond a Teslánál

A világ egyik leggazdagabb üzletemberét mostanság sok gond gyötri.

Az összes gyárát beszkenneli a BMW, hogy könnyebb legyen megépíteni a debrecenit

A BMW 2020 novemberében kezdett neki a gyárak beltéri és kültéri lézeres szkenneléséhez.

Jelentősen növelné az autógyártást a Magyar Suzuki

Tavaly elmaradtak a tervtől, de az árbevételt és a belföldi értékesítést is növelni tudták. Idén százmillió forintnyi beruházást terveznek.

Előbb-utóbb elektromos Suzukikat is gyártanak majd Esztergomban

A japán gyártó magyarországi üzemében hamarosan egy új normál hibrid modell gyártásába vágnak vele, a későbbiekben pedig tisztán elektromos kocsik is készülhetnek itt.

Itt a 11 millió forintos Vitara, ismét drágultak az esztergomi Suzukik

Mindkét Magyarországon gyártott Suzuki árát megemelték.

Óriási összeget invesztál a jövőbe az amerikai autógyártó

Egészségesebb ételeket szolgálnak majd fel a menzán, lesznek e-töltők a dolgozói parkolókban.

Lerakták a BMW-gyár alapkövét Debrecenben

Indul az épületek felhúzása, a tervek szerint 2023-ra lesz kész az évi 150 ezer autót gyártó üzem.

Padlózhat a kelet-európai autószektor?

Aki most nem lép óriási lemaradásba kerülhet.

Nagy a baj a Ford üzemében, ez már egy válság jele lenne?

A koronavírus-világjárvány és az ukrajnai háború együtt már szétzilálta a beszállítói hálózatokat.

Drasztikusan csökkentik a munkaidőt a Ford kölni gyárában

Négynapos lesz a hétvége a következő hetekben a Ford kölni üzemének dolgozói számára. Csak keddtől csütörtökig dolgoznak majd, mert nincs elég félvezető és kábelköteg.

Háromnapos munkahetet vezetnek be a Ford kölni gyárában

A világjárvány és az orosz–ukrán háború szétzilálta a beszállítói hálózatokat.

Három fontos Audi gyártása is leáll egy időre

Többek közt az A4-es modellé, amely a középkategóriában a márka meghatározó típusa.

Régi-új autómárkát alapít a Volkswagen

Az új cég SUV-k és pickupok fejlesztésével törne be.

Egy rubelért eladta a Renault a Ladát

A francia márka a múlt hónapban függesztette fel tevékenységét moszkvai gyárában. Most az orosz ipari és kereskedelmi miniszter szerint teljesen kivonul Oroszországból.

Műanyag autók és szankcionált oroszok

A legkeményebb roller, kőkorszakba kényszerülő oroszok, alternatív anyagok az autógyártásban és pár érdekesség a Corsákról. Totalcar Híradó.

Hasít a Tesla: 81 százalékkal nőtt a bevétele egy év alatt

Rekordszinten az autógyártás és -eladás.

„Nem hozhat az autó etikai döntést”

Szalay Zsolt professzorral, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanszékvezetőjével az önvezető autók jövőjéről beszélgettünk.

Dehogy halott a dízel, itt a Mazda legújabb 6 hengeres motorja

A japán gyártó felfedte a CX-60-ban debütáló új gázolajos erőforrás részleteit.

Nagy-Britanniában 2030-tól nem lehet új dízeles autót eladni

A legkeresettebb autó a Tesla lett.

A koronavírus visszavetette a Tesla első negyedéves gyártási kapacitását

A cég összesen 305 407 elektromos autót gyártott, ami az előző negyedévhez képest enyhe visszaesés.

Ez történt az orosz–ukrán háborúban csütörtökre virradó éjjel

Szumi terület több települését támadták orosz repülők, Zelenszkij szerint népirtás történt Mariupolban, elveszett a kapcsolat a zaporizzsjai atomerőművel, leállítja autógyártását a Lada, nem üzletel az oroszokkal a Carlsberg, de ötven multi még mindig bent van az országban.

30 éves az első magyar Astra: beültünk az Antall József által vezetett Opelbe

A három évtizedes kor nem igazán látszik meg az első hazai gyártású Opel Astrán, ami nem csoda, mert eddig kevesebb mint 1000 kilométert hagyott maga mögött. Üléspróbát tettünk a történelmi jelentőségű Astra F-ben, melynek vezetésére Antall József egykoron előre gyakorolt.

Túl sok időbe telne, nem épít új gyárakat elektromos autóihoz a Mercedes

Helyette fokozatosan állítja át az üzemeit.

Magyar vásárlóként 84 hetet kell most várni egy 8-as Golfra

A népszerű kompaktra mostanság közel 20 hónapos szállítási határidőt vállal a VW.

Az omikron miatt alkalmi munkásokkal próbálják fenntartani a termelést az Opel központi gyárában

Nincs elég ember az új Astra gyártásához.

Autópiac: tartós maradhat a chiphiány, elhúzódhat a kilábalás

A gazdasági híreket követők már jól ismerik a chiphiány mögötti fő okokat. A Covid-járvány kitörésekor az autógyártók visszamondták a megrendeléseiket, a szórakoztató elektronikai eszközöket gyártó vállalatok pedig növelték az általuk felszívott chipek mennyiségét. Így, amikor 2020 szeptemberére minden várakozás ellenére visszatért a normális autókereslet, a gyártók nem tudták visszaszerezni a korábban visszamondott rendeléseiket.Azóta eltelt bő másfél év, de a probléma továbbra is jelentős: elemzői számítások szerintaz amerikai GDP akár 1 százalékkal is elmaradhat a potenciális szintjétől csupán azért, mert az autógyártók egy darabáron filléres alkatrész hiánya miatt nem tudnak annyit termelni, amennyit tudnának, és amire lenne is kereslet.Ösztönző tehát van. Miért nem tudták a piaci szereplők ezt az „átmeneti” problémát megoldani? Hogyan történhet meg ez egy olyan ipari szegmensben, ahol a megrendeléstől az áru átvételéig mindössze 3-6 hónap telik el?A kérdésekre a válasz a gazdaság egy nagyon fontos, de annál nehezebben számszerűsíthető aspektusában keresendő. Ez a bizalom. Ha a gazdaság szereplői azt látják, hogy valamiből hiány van, felhalmoznak. Ha kitör a pánik, ennek mértéke irracionális mértéket ölt.Arról, hogyaz autógyártók hogyan próbáltak úrrá lenni a helyzeten az elmúlt másfél évben, illetvereálisak-e azok a forgatókönyvek, amelyek alapján az idén még jó eséllyel számolni kell ezzel a jelenséggel, de azt követően normalizálódhat a piac,a témáról a HOLDBLOG-on megjelent, innen elérhető bejegyzésemben részletesen írtam.Az elemzésben kitértem arra a – szerintem még érdekesebb – kérdésre is, hogy mire lehet számítani közép- és hosszú távon.

Kína nyitott, de ki uralja majd a világot?

Nemcsak a vegyesvállalatok korszaka, hanem a Passat szedán ideje is lejárt. Itt a Totalcar Híradója.

Rekordot döntött a Tesla

Majdnem megduplázták a leszállított autók számát egy év alatt.

Lassan nem bírunk megfizetni egy jobb használtautót

A növekedést elsősorban a globális chiphiány miatt visszaeső új járműgyártás miatti hiányjelenség generálja.

Fejenként 2 millió forintos jutalmat kapnak a Mercedes-dolgozók. Németországban

Szuper évet zár az autógyár, az eredményből mindenki részesedik. Arról nincs hír, hogy a kecskeméti dolgozók is kapnak-e jutalmat.

A kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói a téli leállás alatt is megkapják az alapfizetésüket

A gyárban eredetileg december 15-étől állt volna le a termelés, ezt hozták előbbre pár nappal.

Egy héttel előbb leáll karácsonyra a Mercedes-gyár, és egy hónapig nem termelnek az alkatrészellátási zavarok miatt

Kecskeméten is érezni a globális csiphiányt, január közepén indul csak újra az autógyár.

Egy hónapra leállt a kecskeméti Mercedes-gyár

Karácsonyi szünetre mennek.

Itt egy új Skoda, a Slavia

A kifejezetten a fejlődő piacokra szánt autó egyfajta keveréke a Fabiának, a Rapidnak és az Octaviának.

Heteken belül leállhat az európai autógyártás a magnéziumhiány miatt

Hacsak Kína nem gondolja meg magát.

2024-től már elektromos autókat is gyártana a Xiaomi

A kínai okostelefon-gyártó a következő tíz évben 10 milliárd dollárt akar az autógyártásba fektetni.

A jövő autógyára: a Terminátorok köztünk lesznek

Nemcsak az autók piaci helyzete alakul át jelentősen, többek közt a mobilitási szolgáltatók egy kaptafára készülő közlekedő dobozai miatt, hanem a nagyfokú robotizáció révén a gyártásuk is.

Az autók húzták ki a magyar gazdaságot a gödörből

Minden várakozást felülmúlt a magyar gazdaság növekedése a második félévben, a részletes számokból kiderül, melyek voltak a húzóágazatok: elsősorban azok, amelyeket a legkeményebben érintett a járványválság egy évvel korábban.

A kecskeméti Mercedes-üzem után az esztergomi Suzuki-gyár is leáll

A félvezetők világszintű hiánya miatt két hét szünet.

Négy hétig állt, pár napja újraindult, jövő héten megint leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

Félvezető alkatrészek hiánya miatt.

Szeptemberben 40 százalékkal kevesebb kocsit gyárt a Toyota

A járvány miatt mikrochip hiány van, szinte minden autógyártó visszafogta a termelést.

A Mercedes még mindig nem tudja újraindítani a gyártást Kecskeméten

Az alkatrészhiány miatt már egy hónapos a leállás.

Három hétre leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

Akadozik egyes alkatrészek beszerzése.

Gyártásra kész a török nemzeti autómárka első modellje

A 82 milliós ország saját piaci mérete alapján is eltarthat egy autómárkát.

Gyártásra kész a török nemzeti autómárka első modellje

A 82 milliós ország saját piaci mérete alapján is eltarthat egy autómárkát.

Így alakul át autógyártóból közlekedési szolgáltatóvá a Volkswagen

A német autóipari csoport bemutatta mestertervét a következő tíz évre.

Kiveszik a start/stop rendszert a General Motors legnagyobb autóiból a félvezetőhiány miatt

Ráadásul a vásárlók kapnak ötven dollár kedvezményt is.

A Fiat 2030-ra teljesen elektromos márka lesz

A kis autóiról jól ismert olasz cég is meglépte az elkerülhetetlent.

Nyugatnémet időgép: teszten a szuperritka sirályszárnyas Mercedes 300 SL

Az 50-es években alaposan előre tekerte az időgép kerekét a Gullwing, 2021-ben pedig látványos formában emlékeztet bennünket a német autógyártás zsenialitására. Miközben még mindig kegyetlenül az ülésbe passzíroz és akár 260-nal is képes repeszteni.

Feléledt a magyar lakóautó-piac, egy évet kell várni új járműre

Az üdülésre szánt források ebben a kategóriában csapódtak le.