Hírkereső

Keresés

25 forinttal is csökkenhet a gázolaj ára szerdától

A benzinért is kevesebbet kérhetnek majd egy tízessel.

Kiderült, mennyi üzemanyagot tankoltak tavaly a magyarok

800 millió literrel többet tankoltunk az ársapka idején.

A magyarok harmada kevesebbet autózik az árstop eltörlése óta

Az árak további növekedésével még többen váltanának más közlekedési eszközre.

Február 1-jétől csökken a dízel nagyker ára

A benzin esetében nem lesz változás.

Szerdától tíz forinttal emeli a benzin nagykereskedelmi árát a Mol

A gázolaj beszerzési ára öt forinttal emelkedik.

Változnak az üzemanyagárak, de még bizonytalan, hogy mennyivel

Szerdán válik minden biztossá.

Csak hónapok múlva rendeződhet az üzemanyagárak helyzete

Az európai gázolajhiány miatt jelentősen többe kerül a töltőállomásokon a dízel, mint a benzin.

Itt sincs kolbászból a kerítés, és kolbász sincs

Állandóak a dugók, de a fejlődés is.

Van olyan magyarországi autós, aki emelővel oldja meg, hogy több üzemanyagot vigyen haza Romániából

Az emberi találékonyságnak nincs határa.

Jóval kevesebbet tankolnak a magyarok az ársapka kivezetése óta

Már sokkal jobban hat a forgalomra az üzemanyag ára.

Nemhogy csökkent, nőtt a forgalom Budapesten a hatósági üzemanyagár után

Nem tántorította el az autósokat a drágább üzemanyag.

Egy kis atom idén nagyra viheti: már nem a jövő energiahordozója a hidrogén?

A leggyakrabban előforduló elem az univerzumban egyben remek üzemanyag is, csak az baj vele, hogy 3 dollárral drágább kilója az ideálisnál. Legalábbis a zöldnek, a hidrogén ugyanis több színben is kapható, attól függően, mennyire környezetszennyezőt szeretne az ember. Képbehozó a jövő üzemanyagáról, otthon is reprodukálható kísérlettel.

Nem kizárt a 800 forintos benzinár a magyar kutakon

Már középtávon is nagyságrendekkel drágulhat a tankolás idehaza.

Dupla árrés van a magyar benzinen, ezért drágább, mint a szomszédban

A kétszeres árrés mégsem alakul extraprofittá, állítja egy szakmai szervezet vezetője.

A drága benzin valójában csak egy orbáni megszorítás a DK szerint

Ezt javasolja a párt az üzemanyagár-emelkedésre.

Január 1-jétől újra drágul a tankolás

A benzin és a gázolaj ára is emelkedik.

2022 grafikonokon: depresszív évünk volt, és ez az adatok fényében nem is csoda

Agyoncsapott minket az infláció, az EU átlagánál kevesebbet fogyasztunk. A válságtól hiába várta az átlagember, hogy befékeznek az ingatlanárak. A magyarok elégedetlenek, de a románok miért nem?

Románia is búcsúzik a kedvezményes üzemanyagártól

Kivezetik január 1-jével az árkompenzációt.

Alkatrészhiány és kínai offenzíva: mit hoz 2023 az autózásban?

A rekordmagas üzemanyagárak mellett a saját autó is meggondolandó lesz. A gyártók gáz-, alkatrész és nyersanyaghiányra készülnek, de gőzerővel fejlesztik a valóban olcsóbb villanyautókat, mert tudják, hogy az állami támogatás sem tart örökké.

Most kezdi kifizetni a kormány a nyárra járó árstopos támogatást a kis benzinkutaknak

Elkezdte kifizetni a kis benzinkutak árstopos támogatásának utolsó részét a kormányzat.

Csökkentek az üzemanyagárak

A kiskereskedelmi árakban is érvényesülhet a változás.

Olcsóbb lesz az üzemanyag péntektől

A nagykereskedelmi árak csökkenése a kiskereskedelmi árakban is érvényesülhet.

Nyílik az olló a benzin és a gázolaj ára között

A benzin olcsóbb, a gázolaj drágább lesz szerdától.

OMV Hungária-vezér: Már szemmel látható a forgalom visszaesése

Soha nem adtak még el egy hét alatt annyi üzemanyagot, mint amennyit az ársapka eltörlése előtti egy hétben.

Kiderült, hogyan kell elszámolnunk az üzemanyagot a NAV-nak januárig

Nem minden esetben kell számlát beszerezni.

A régióban Magyarországon a legdrágább az üzemanyag

Táblázatba szedtük az európai árakat.

Rég volt már ilyen olcsó a benzin a szomszédunknál

Pénteken Magyarországon is mérséklődött a benzin ára.

Fejbe lőttek egy rendőrt Jordániában a magas üzemanyagárak miatti tüntetéseken

Az elszegényedett Maanban korábban is rendszeresek voltak a zavargások.

Tovább csökkennek az üzemanyagárak

Jó hír az autósoknak.

Péntektől ismét olcsóbban lehet tankolni

7-7 forinttal csökken a dízel és benzin ára is.

Pénteken folytatódik az üzemanyagárak csökkenése

De még így is messze leszünk a korábbi hatósági ártól.

Válaszoltak a benzinkutak: ennyi idő kell az üzemanyagpiac helyreállásához

Szűkszavúan reagáltak az Indexnek.

Brutális adóemelésre készül Brüsszel, teljesen elszállhatnak az üzemanyagárak

Magyarország nem hagyja annyiban, már lépéseket is tett.

Vállalati rezsicsökkentés: az iroda nem vész el, csak átalakul

Egyre jobban érzékelik a cégek és a magánemberek is az energiaárak és az infláció megugrását. Arra voltunk kíváncsiak, milyen kihívásokat hoz ez az időszak pénzügyi szempontból, és hogy egy nagyvállalat hogyan tud reagálni a rezsiárak drágulására.Mi kívánt nagyobb rugalmasságot a DT-ITS részéről: a pandémia vagy a jelenlegi infláció mértéke és az energiaválság?Mindkettő rugalmasságot igényelt, hiszen mindkét esetben nehéz volt megjósolni, mi fog történni a következőkben. Nehéz tervezni, sok a bizonytalanság, amely pénzügyesként különösen nehéz helyzet. A pandémiára visszatekintve ott azt azért könnyebb volt lereagálni, miként fogunk dolgozni, a kollégák hogyan tudnak majd együttműködni, és mindez üzleti szempontból kevésbé érintett minket, sőt, inkább lehetőség rejlett benne, hiszen ez a helyzet a digitális transzfromációt jelentősen előrelendítette, egyesek szerint akár tíz évvel is.Most inkább a pénzügyi kihívások kerültek előtérbe és a feltételek nehezebben tervezhetőek, mivel nem látjuk, hova fut ki az energiaárak emelkedése és a jelentős infláció. A pandémia esetében legalább bízhattunk abban, hogy az oltás vagy a természetes átfertőződés előbb-utóbb megoldást hoz, pillanatnyilag viszont azt sem lehet tudni, meddig tart a háború, vagy mikorra tudnak rendeződni az ellátási problémák, így ezek sokkal bizonytalanabb és összetettebb kihívások elé állítanak mindenkit.Milyen területeken jelentkezik közvetlenül a rezsiárak emelésének hatása?Ha lokálisan nézzük, az irodával kapcsolatos energiaköltségek emelkedése a jelentős. 2022. még nem is annyira kiugró, de 2023-ban jelentős terhekre számítunk: jelenleg körülbelül harminc százalékos energiaköltség-növekedésnél tartunk az irodákra vetítve, 2023-ra viszont jó két-két és félszeres növekedéssel számolunk 2021-hez képest.Egy másik nagy hatás az üzemanyagárak növekedése: 2022 első felében még a cégekre is vonatkozott az üzemanyag árstop, fix áron jutottunk hozzá, majd ez a piaci árra emelkedett, jövőre pedig akár további áremelkedés lehetséges. Ezeken kívül esetünkben ki kell emelni egy közvetett, de egy még jelentősebb hatást, amelyet a munkavállalók élnek meg: a rezsiváltozások és az áremelkedések hatására jelentősen megnövekedtek a költségeik.Hogyan lehet csökkenteni az elszálló kiadásokat?Cégcsoportszinten óriási költségnövekedéssel kell kalkulálni a data centerek esetében, helyi szinten pedig az irodaköltségek drágultak meg. Az adatközpontoknál folyamatos optimalizálás folyik: csökkentjük a volument, és például megújuló energiaforrásokkal és hatékonyabb megoldásokkal növeljük az energiahatékonyságot.Az irodákkal kapcsolatban már a pandémia alatt felmerült egy új, megválaszolandó kérdés: hogy mit fog jelenteni az iroda a jövőben. Tudtuk, hogy megváltozik az irodai munka, így elkezdtük a benti kapacitást csökkenteni, és ezt gyorsította fel az energia- helyzet. Az IT-iparban a bejárás igénye igen alacsony, és ebből a szempontból a DT-ITS is nagyon rugalmas, úgyhogy a kollégák többsége a munkaideje nagy részét home office-ban tölti. Mostanra felgyorsult és ütemet váltott az irodai átszervezés: döntéseink alapján 2023 közepére negyven százalékkal csökkentjük az irodai kapacitásokat. A budapesti központunkban jelenleg a hat emeletből kettőt használunk, a többit lezártuk, hogy energiát takarítsunk meg. Továbbá az ünnepek alatt, december 19-től január 7-ig minden irodánkban teljes lezárást tervezünk, és csak egy-egy tárgyalót fűtünk fel, hogyha valakinek ezen időszak alatt szüksége lenne az irodai környezetre, az be tudjon jönni dolgozni.Pillanatnyilag hány fokra fűtik fel a helyiségeket?Voltak számításaink azzal kapcsolatban, hogy a fűtési hőmérséklet lejjebb vétele mekkora energiaköltség-csökkentést jelentene, de nem volt olyan jelentős a különbség. A hőmérsékleten nem változtattunk: természetesen nincs 25-26 Celsius-fokos meleg, de a megszokott 22 Celsius-fokot tartjuk.Hogyan tudják segíteni a dolgozókat ebben a helyzetben? Kompenzálják a home office-t és a magasabb rezsiárakat?Igen, bevezettük a home office-támogatást, tehát az otthoni munkavégzés után járó utility cost supportot (rezsitámogatás). Ennek a havi maximum összege húszezer forint. Ezek az új munkavégzési szokások segítenek nekünk abban, hogy alkalmazkodjunk a különböző kihívásokhoz: kombináltuk az irodai és az otthoni munkát. Korábban említettem, hogy negyven százalékkal csökkentjük az irodai kapacitást, de ez nem azt jelenti, hogy ennyivel kevesebb munkaasztal lesz, sőt, az asztalokból lehet, hogy még többet visszaadunk. Az új, megváltozott munkaigények alapján egyre kevesebbszer jönnek be a kollégák csak azért, hogy reggeltől estig bent végezzék el azt a munkát, amelyet otthonról is el tudnak, így az iroda funkcionalitásában változik meg. A tereket átalakítjuk olyan kollaborációs területekké, ahol a beérkező kollégák együtt tarthatnak például workshopokat. A home office egy erős bázis, ami mellett az iroda az együttműködés tere.Hogyan érintik a cég ügyfeleit ezek a változások? Emelkednek a szolgáltatásaik árai?Folyamatosak az egyeztetések a partnerekkel, ügyfelekkel. Az árakat nem csupán a rezsi- és energiaköltségek változása növelheti, hanem – ami nálunk kifejezetten érzékelhető – a munkaerő költségeinek a növekedése is befolyásolja. Ez folyamatosan emelkedik, és ennek a mértékét hatékonyságnöveléssel lehet cégcsoporton belül és helyileg kompenzálni. Az energiaválság mellett az inflációs és az árfolyamhatás ugyancsak befolyásol minket, amihez hozzájön a speciális munkaerőpiaci helyzetünk. Az IT-piacon a munkabéreket az infláción túl a piaci helyzet is hajtja, hiszen egyre nagyobb a kereslet a digitális szaktudásra.A másik népszerű téma a négynapos munkahét, ami többek között a pandémia és az energiaválság miatt is sok vállalatnál felmerült. A DT-ITS-nél szóba jött ennek a lehetősége?Nemcsak a négynapos munkahét és a távmunka kérdése érdekes a dolgozóink körében, hanem az is, hogy a digitális nomád léttel összeegyeztethető legyen a munkavégzés. A jelentkezők – főleg a fiatal generáció – első kérdései között szerepel az állásinterjúkon, hogyha nem is folyamatosan, de időről időre, hosszabb-rövidebb távon lehetséges-e a külföldi munkavégzés. Ennek a munkajogi környezetét ki kell alakítani, hogy lássuk, hogyan valósítható meg.A négynapos munkahéttel kapcsolatban már folyamatosak az egyeztetések: cégcsoporton belül a magyar piacon úttörőként a Telekom már konkrétan teszteli is. Folyamatos kapcsolatban vagyunk velük, és tapasztalatokat cserélünk, hogy kiderüljön, ez milyen formában működhet. Van létjogosultsága, és eljön az ideje – ahogy a home office-t is igazolta a pandémia –, de úgy gondolom, ebből adódhatnak frusztrációk. A négynapos munkahét nem csak azt jelenti, hogy négyszer nyolc órát dolgoznak a kollégák, hanem azt is, hogy hatékonyabban kell dolgozniuk, és a négy napban el kell végezni azt a mennyiségű munkát, amit korábban öt nap alatt teljesítettek. Számításba jöhet a négyszer kilenc- vagy tízórás munkahét is, de ezek még nem körvonalazódtak, és nem adottak a jogi feltételei sem.A zöld technológiák alkalmazása mennyire gyorsult fel a cégcsoporton belül?Ennél a kérdéskörnél újfent a pandémiás időszakkal érdemes párhuzamot vonni, amely a digitális átalakulást gyorsította fel, a mostani energiaválság pedig a megújuló energia és modern technológiák integrációját teszi dinamikusabbá. A fenntarthatóság és a hatékonyság kulcsszavakká váltak: mindenki keresi melyek azok az eszközök, amelyekkel kevesebb energiát kell felhasználni ugyanolyan kapacitás mellett.Felgyorsult az energiahatékonyság és a zöld energia körüli tevékeny gondolkodás: a kérdés azonban az, hogy ezt a tempót mennyire tudja a mostani helyzet támogatni vagy éppen lassítani. Minden döntésünknél szempont a fenntarthatóság – legyen szó az irodákról, a gépjárműflottáról vagy az eszközök cseréjéről.Van általános tanács a rezsicsökkentésre vállalati szinten?Mi alapvetően az adatalapú döntéstámogatásban látjuk azt az elsődleges eszközt, amely elérhető bármely vállalkozás számára. Folyamatosan nézzük, hogy hányan jönnek be az irodába, mekkora az energiafelhasználás, és ezek alapján tudjuk szűkíteni az irodai kapacitásokat. Most az olyan luxushelyzetek például nem jöhetnek számításba, mint a pandémia alatt, amikor egy hatalmas irodában néhány ember dolgozott. Mérni kell, mert enélkül nem lehet javulást elérni. Ugyanez vonatkozik a szerverekre is, amiknek a hatékonyságát, felhasználását szintén mérni kell: ha az adott szervereken mondjuk éjszaka nincs tranzakció, akkor azokat nem kell olyan hatásfokon üzemeltetni, nincs szükség arra, hogy holtidőben is magas performanciaszinten fussanak.Szenzorokat lehet kihelyezni az irodákba, hogy lássuk, mely pontokon van hidegebb vagy melegebb, és mely területek javasoltak a fázósabb kollégáknak. Aztán a nagyobb irodáknak online foglalási rendszereket érdemes kialakítaniuk: nálunk például a kollégák előre kiválaszthatják, hogy hova szeretnének ülni. Teszteltük azt is, hogy a kihelyezett szenzorok alapján hova üljenek a dolgozók, hiszen hiába állítunk be 22 Celsius-fokos hőmérsékletet az iroda különböző pontjain, mások az adottságok, mások a fényviszonyok. Ezekkel a szenzorokkal, illetve a mért adatok kimutatásával lehet segíteni, hogy az iroda melyik részébe üljön az a munkatárs, aki a világosabbat szereti, vagy az, aki a melegebbet. Ezzel a kollégák komfortérzetét és az energiafelhasználás optimalizálását lehet támogatni. Akár mesterséges intelligenciát is be lehet vetni, hogy egy algoritmus automatikus ajánlórendszert biztosítson, ami a dolgozói preferenciák alapján javasolna munkaállomást. Vizsgálná, hogy az adott dolgozónak milyen a komfortos hőérzet, milyen a munkavégzés típusához igazított optimális fényviszony, az adott napszakban.A digitális transzformáció során fejlődött eszközök, a mérés, a big data vagy az automatizáció most felhasználható energiacsökkentésre és optimalizálásra.

Duplán fáj a benzinárstop eltörlése a magyaroknak

Ezt sem tesszük zsebre.

Nagyot mentek a közösségi elektromos autók az ársapka eltörlése utáni napon

A GreenGo szerint ez bizonyítja, hogy a fővárosi autótulajdonosok nagyon is számolnak a benzinárral.

Nem az üzemanyag árának emelkedése a legnagyobb gondunk

Van olyan termék, amelynek megduplázódott az ára egy év alatt.

Üzent a Mol: csökkennek az üzemanyagárak péntektől

Az ársapka kivezetés után csökkennek a nagykereskedelmi árak.

A kormány bulvárlapjai Pataky Attilával és Nagy Feróval fejtették meg a benzinárhelyzetet

Nagy Feró szerint legyen annyi a benzin ára, amennyi kell.

Nyugdíjemelés 2023: komoly változás történt, átírhatják a számokat

Könnyen lehet, hogy 2023 elején 18 százalékhoz közeli emelésben részesülhetnek a nyugdíjasok.

Dezső András: Mindannyian tudtuk, hogy az összeomlás elkerülhetetlen

Egyszer már eljátszottuk ezt a sztorit az üzemanyaggal. Akkor a kiskaput szociális okokból nyitva hagyó politikai érdek olajmaffiózókat, azok pedig káoszt szültek. Most a hasonló politikai megfontolás üres benzinkutakat. Csak a valóságot meghazudtoló propagandára maradt elég üzemanyag. És amíg az van, sok hasonló összeomlással nézünk majd szembe. Vélemény.

Hónapokba telik, mire teljesen helyreáll az üzemanyag-ellátás

A Magyar Ásványolaj-szövetség főtitkára azt mondja, hogy folyamatosan javulni fog a helyzet az üzemanyagokra kivetett hatósági ár eltörlését követően, de a bevezetése előtti szolgáltatási színvonalat elérni még hosszú idő lesz.

Nem várt csapás lehet az ársapka kivezetése ezeknek a cégeknek

Módosulhatnak a költségelszámolások.

Tarifaemelést és adókedvezményeket követelnek a taxisok a benzinárstop megszüntetése után

A miniszterelnöknek címzett nyílt levelükben nem utalnak konkrétan a hatósági üzemanyagár eltörlésére a taxisokat képviselő szervezetek.

Üzemanyagárstop: az ügyeskedésnek vége, áruhiány azonban továbbra is lehet

Hétvégére helyreállhat a rend.

Így jutottunk el egy év alatt az ársapkától az üzemanyaghiányig

Ha valóban az üzemanyaghiány az ársapka eltörlésének az oka, akkor már jóval hamarabb is léphetett volna a kormány.

Ársapka nélkül az élet: Romániában a benzin, Szlovéniában a gázolaj olcsóbb valamivel, mint nálunk

Kedd éjjel óta 600 forint fölött van a benzin és a dízel ára is Magyarországon, de ezzel még mindig azon országok közé tartozunk, ahol relatíve olcsóbb az üzemanyag.

Ennyivel nő a havi kiadásunk a benzinárstop kivezetése miatt

Háztartásonként havi 15–20 ezer forint többlet terhet róhat az emberekre a piaci árú üzemanyag.

Orbán: A benzinárból keletkező extraprofitot elvonjuk

Hogy pontosan milyen extraprofitra, az áfabevételre vagy egy újabb adóra gondol-e a miniszterelnök, az még nem derült ki.

Így állunk az árstop eltörlése után az európai üzemanyagár-mezőnyben

Benzinből és gázolajból is a 15. legolcsóbbak vagyunk.